Yükleniyor...
KOSGEB, yurt dışından ithal edilen ürünleri Türkiye’de yerli ve milli imkânlarla üretecek olan KOBİ’lere 5 milyon liraya kadar destek verecek.

Apple’dan Tasarım Ödülü Alan İlk Türk Oyunu

Apple’dan Tasarım Ödülü Alan İlk Türk Oyunu

Eskişehir'de evlerinin garajında geliştirdikleri "Oddmar" oyunu ile teknoloji devi Apple'ın tasarım ödülünü kazandılar.

MobGe ofisi Eskişehir'de, animasyon ve oyun sektörünün gelişme merkezi olan Anadolu Üniversitesi Teknopark’ta 2014 yılında Bilkent Üniversitesi mezunu Özgür Taşkın ve Ferhat Aydoğan tarafından kuruldu. 

KOSGEB’in Ar-Ge, İnovasyon desteği ile geliştirilen “Oddmar” oyunu 180 bin oyun arasından ilk 5’e girmeyi başardı.


Ana faaliyeti oyun ve oyun teknolojileri geliştirmek olan MobGe’nin kuruluşundan itibaren beraber çalışan 4 kişilik bir ekibin 5 yıllık bir süreçte geliştirdiği ilk büyük oyun olan "Oddmar", 2018 yılında 180 bin oyun arasından Apple Tasarım Ödülü’nü kazandı. İlk 5 arasına girerek bu ödülü kazanan MobGe, Türkiye'de bu ödüle sahip olan ilk şirket.Apple Tasarım Ödüllü Türk Yapımı Oyun

IOS ve Android Platformlarında

Oyun 24 bölümden oluşuyor. Hikâye tabanlı ve 12 dil desteğine sahip olan Oddmar, IOS kullanıcılarına ücretli olarak sunuluyor. Bir Viking'in hikayesini anlatan oyunun zorlu platform görevleri bulunuyor. Her bölümün sonunda 'boss' denen bir bölüm sonu canavarını yendikten sonra oyunun diğer sahneleri açılıyor. Oyun android platformlu cihazlardan ise ücretsiz bir şekilde indirilebilir durumda olup, altıncı bölümden sonra ücretli hale geliyor.

Yeni Oyunlar Yolda

Oddmar oyunuyla kazanılan başarının ardından MobGe Stüdyosu, bünyesine yeni ekip arkadaşları ekleyerek gelişmeye devam ediyor. Şu an "Microns" adı verilen yeni bir projenin üstünde çalışan ekip, eş zamanlı olarak Hypercasual mobil oyunlar ve bu oyunları geliştirmek için yeni araçlar geliştiriyor.

Oddmar başta olmak üzere MobGe tarafından geliştirilen oyunlar App Store ve Play Store’da yayınlanıyor ve bu mecralar aracılığıyla yurt içi ve yurt dışı pazarlara ulaşıyor. Bunun yanında Nvidia Shield, Nintendo gibi farklı platformlarda da bulunarak bu platformların etkin olduğu ülkelere de erişiyor. 

Oyunun interaktif bir yazılım olduğunu söyleyen işletme yetkilisi Özgür Taşkın, söz konusu oyun ile ilgili şunları söyledi:

“Oyun geliştirebilmek için yüksek teknolojiler kullanılıyor. Bu teknolojilerin birçoğu büyük şirketlerin elinde ve kendi içlerinde geliştirdikleri teknolojilerdir. Bu araçların diğer geliştiricilere açık olmaması büyük şirketlere büyük avantaj sağlıyor ve oyun sektörüne giriş seviyesini standart bir oyun şirketi için imkânsızlaştırıyor.”

 KOSGEB Desteği ile Geliştirildi

İşletmenin KOSGEB’in Ar-Ge ve İnovasyon Destek Programı ile geliştirdiği oyun geliştirme araçları, bir oyunun geliştirme sürecini büyük ölçüde azaltıyor. Bu araçlarla aynı zamanda işletme kendi oyunlarını geliştirerek test edebiliyor.

İkinci Ar-Ge’ye de Destek

İşletmenin KOSGEB tarafından “Platform Maker” konulu ikinci Ar-Ge projesi de kabul edildi ve uygulama süreci devam ediyor. Bu proje ile iki boyutlu oyun geliştirme sürecinin yazılım geliştirme kısmını hızlı ve kaliteli bir şekilde geliştirilmesini sağlayan, kullanıcı dostu bir ara yüze sahip Unity3D motoru ile çalışan bir yazılım ürünü ve ürünün testleri için bir mobil oyun geliştirilmesi hedefleniyor.

TEKNOPAZAR ile Amerika Fuarlarında

İşletme, geliştirilen oyunun yurt dışı pazarlarda tanıtılması amacıyla KOSGEB’in TEKNOPAZAR - Teknolojik Ürün Tanıtım ve Pazarlama Desteği ile Amerika’da (San Franscisco ve Austin) Game Connection America 2019 ve SXSW 2019 fuarlarına katılım sağladı.

Oyun Geliştirme Süreçleri Kısalacak

İşletme Ar-Ge ve İnovasyon Destek Programı kapsamında “Hypercasual+ Oyun Geliştirme Araçları” konulu proje ile son zamanlarda geniş kitlelere ulaşan HyperCasual tarzı oyunların üretimini hızlandıran ve oyuncuların beklentilerini karşılayacak kalitede oyunların yaratılmasını sağlayan araçlar bütününü geliştirmek hedefliyor. Destek kapsamında geliştirilen bu araçlar bütünü ile oyun prototipleme hızlanacak, bölüm geliştirme, süsleme ve oyunu markete hazır hale getirme gibi süreçler kısaltılmış olacak. ‘’HyperCasual+’’ adı verilen bu araç seti ile örnek oyunlar yaratılarak araçların kullanımına örnekler gösterilecek. Oyun geliştirme sürecini bir bütün olarak ele alıp sürecin tüm kısımlarını hızlandırmaya yardımcı olan HyperCasual+ projesinin ulusal ve uluslararası mecralarda oyun geliştirme alanında büyük fark yaratacağı öngörülüyor.

 

Hazırlayan: Şenol DEMİR