Yenilikçi, teknolojik ve katma değeri yüksek bir ürün üreten, bu ürünü uluslararası pazarlara taşımak isteyen ve ihracat odaklı çalışan KOBİ’ler önceliğimiz olmak üzere yeni bir vizyon ile bütün KOBİ’lerimize gerekli desteği sağlayacağız.

Yanan Çocuğu İçin Krem Üretti

Yanan Çocuğu İçin Krem Üretti

Gaziantep'te yaşayan ve yaklaşık 4 yıl önce kızının üstüne kaynar su dökülmesiyle vücudunda oluşan yanıklara çözüm yolu bulmaya çalışan Berivan Kızılcık, aldığı eğitimler ve araştırmalarının sonucunda kendi markasıyla ürettiği sabun ve kremleri, Türkiye’nin birçok bölgesine ulaştırıyor. KOSGEB’in kendisine üretimi gerçekleştirme ve iş kapasitesini artırma açısından çok büyük katkılar sağladığını dile getiren başarılı girişimci, amacının Bhava markasını tüm dünyaya duyurmak olduğunu söylüyor. Berivan Kızılcık’ın, kızına deva ararken çıktığı bu yolda başarıya nasıl ulaştığına birlikte göz atalım:

Kısaca kendinizden bahseder misiniz?

Ben Berivan Kızılcık. Bhava Cosmetics markasını oluşturmuş bir kadın girişimciyim. Evli ve iki çocuk annesiyim. Tarih öğretmenliği ve aynı zamanda çocuk gelişimi mezunuyum. Ayrıca yüksek lisans yaptım. Yaşam boyu öğrenmenin insana çok şey katacağını düşünenlerdenim.

Çalışmalarınızın başlangıç hikâyesini anlatır mısınız? Ne üretiyor, neler yapıyorsunuz?

Yaklaşık 4 yıl önce 4 yaşındaki kızımın üzerine kaza sonucu kaynar su döküldü. Göğsünde yanık izleri oluştu. Birçok doktora götürdüm ancak yara izlerinin tamamıyla geçmeyeceğini söylediler. Takdir edersiniz ki hiçbir anne kendi dikkatsizliğinden ötürü çocuğunun yaralanmasını, bunun sonucunda oluşan lekelerle yaşamasını kabullenemez. Bu yaralardan kendimi sorumlu tutuyordum ve geceleri gözüme uyku girmeyecek kadar vicdan azabı çekiyordum. ‘Kızım için ne yapabilirim?’ diye düşünürken kaçan uykularımın sonucunda araştırmalar yapmaya başladım ve bitkisel ürünler ile ilgili birçok eğitime katıldım. Bu bitkisel ürünler ve yağlarla bir krem oluşturup kızıma düzenli olarak uyguladım. 

Kremin etkili sonuçlar verdiğini ve lekeleri geçirdiğini gözlemledim ve çabalarımın sonuç vermesinin mutluluğuyla başka insanlara da fayda sağlamak istedim. Bu istek Bhava Cosmetics markasının kuruluşunun ilk adımıydı ve markanın temel motivasyonunu oluşturuyordu. Bu motivasyonla Kadın Girişimci Destek Merkezi (KAGİDEM) bünyesinde bir atölye oluşturdum ve 15 Mart 2021'de şirketimi kurdum. KOSGEB’den de yaklaşık 75 bin TL destek ve kendi birikimim ile 2 makine ve laboratuvar çalışmalarıyla ilgili eşyalar aldım. Şu anda da analiz çalışmaları ve diğer makineler için KOSGEB’den faydalanacağım. KOSGEB,  üretimi gerçekleştirme ve iş kapasitesinin artırılması açısından bana çok yardımcı oldu. Şu an kimyager, sosyal medya uzmanı ve normal çalışan olmak üzere 3 kişiyi istihdam ediyorum. Daha çok istihdam için de çalışmalar yürütüyorum.

KOSGEB ile nasıl tanıştınız? Hangi desteklerden faydalandınız? Bu desteklerin size ne gibi faydaları oldu?

KOSGEB ile KAGİDEM vesilesiyle tanıştım. Eğer KOSGEB’i tanımasaydım bu kadar istikrarlı bir iş yürütemezdim. Aldığım desteklerle dolum makinesi ve krem üretim makinesi almak benim iş yükümü hafifletip zamandan tasarruf etmemi sağladı. Ayrıca maddi açıdan destek almış olmak işimdeki üretim verimimin artmasını ve farklı ürünler ortaya çıkarmamı sağladı. KOSGEB’den yararlanmamış olsaydım, işimi kurarken makine almakta zorlanacaktım ve bu durum performansımın düşmesine neden olacaktı. Bundan sonrası için de KOSGEB’den alacağım diğer desteklerle iş fikrimin büyümesini sağlamayı hedefliyorum.

Ürettiğiniz üründen biraz şekilde bahseder misiniz?

Bhava markası olarak şu an 25 ürünüm mevcut. Amacım; sadece doğal içeriklerle, ayrıcalıklı ve en saf ürünleri geliştirmek ve insanlara bunu sunmak. Cildimize iyiliğin sadece doğadan geleceğine inandığımız için Bhava ürünlerinde organik olmayan ya da organik sertifika kuruluşları tarafından onaylanmayan hiçbir yapay koruyucu ve kimyasal katkı maddesi kullanmıyoruz. Size ve çevreye verdiğimiz değerle, doğanın onları yarattığı şekle saygılı biçimde en kaliteli organik veya doğal içerikler kullanmaktayız. Ürünlerimizi özellikle doğal içerikler, sertifikalı organik içerikler ve organik sertifika kuruluşlarının onayladığı içerikler kullanılarak üretiyoruz. Ekolojik dengeyi bozan ham maddeleri içeriğinde bulundurmayan ürünlerimizi Bhava olarak doğal yağlar, bitki özleri ve vitaminlerin dışında bulunabilir ölçüde sertifikalı organik ham madde kullanarak üretim yapıyoruz.

Araştırmalara göre bir kadın her yıl kozmetik ürünlerinden yaklaşık 2 kilogram kimyasalı vücuduna almaktadır. Hamilelik sırasında annenin aldığı kimyasalların bebeği doğrudan etkilediği uzmanlarca kanıtlanmıştır. Bebeklerimizi daha anne karnındayken korumak ve doğal ürünleri tercih edebilmek için Bhava markasını kurdum.

Doğal içerikli birçok ürünümüz mevcut bunların birkaçı leke kremleri, leke sabunu ve içeriğinde leke açıcı yağlardır. Bunlar üzüm çekirdeği yağı, pirinç kepeği yağı, C vitamini, meyan kökü özü ve daha birçok bitkisel içerikten oluşmaktadır. Yaşlanma karşıtı krem ve serumumuz mevcut içeriğindeki hyaluronik asit, kolajen, ölmez çiçek yağı, kayısı yağı ile tam bir antioksidan kaynağı ve yenileyici içerik oluşturuyor. Argan yağlı nemlendirici kremimiz, cilt tipine göre birçok sabunumuz katran sabunu, aktif karbon sabunu, kahveli sabun ve ballı yulaflı sabun gibi birçok sabun çeşidimiz de mevcut. Göz çevresi balsamimiz yenileyici özelliktedir ve göz çevresinin nemlenmesini sağlayıp kırışıklıkların önlüyor. 

En çok rağbet gören ürünümüz leke setimiz. Yaşlanmaya bağlı ve güneş ışınları gibi çevresel faktörler, hormonal değişiklikler, akne oluşumu sonrasında oluşan izler cildinizde lekeler oluşturabiliyor. Bhava aydınlatıcı leke kremi, fiziksel, hormonal ya da çevresel etkenler ile meydana gelmiş cilt lekelerine  karşı içerdiği antioksidanlar  ve C vitamini sayesinde aktif rol oynar. İçerdiği meyan kökü özü koyu renkli lekelerin aydınlanmasını desteklerken üzüm çekirdeği yağında bulunan antioksidanlar ile cildin beslenmesi ve yenilenmesi sağlanıyor.

Ayakları üzerinde duran bir kadın girişimci olarak iş hayatında zorluklarla karşılaştığınız durumlar oldu mu? Çevrenizden bu girişiminiz ile ilgili nasıl tepkiler aldınız?

Evet, zorluklar yaşadım. Şirket kurmak ve bunu istikrarlı bir şekilde sürdürebilmek bir kadın için hiç de kolay değildi. Eğitimlere katıldım. Kendimi daha çok geliştirmeye çalıştım ve motivasyonumun düşmemesi için sürekli destek aldım.

Çevremden, başlarda ‘evinde otur çocuklarına bak!’ tepkisiyle karşılaştım ama başarı ve istikrar insanların beni kabullenmesini sağladı.

Yurt içi satışınız ve varsa ihracatınızı anlatır mısınız?

Şu an e-ticaret üzerinden satışlarımız devam ediyor. Trendyol, Hepsi Burada, Çiçek Sepeti, N11 ve Instagram sayfamız üzerinden satış yapıyoruz. Ayrıca birçok güzellik merkezi, estetisyen ve doktorlarla çalışıyoruz. Üç farklı ülkeye numune ürün gönderdik. Anlaşma sağlayıp ihracat yapmaya başlayacağız.

KOSGEB ile ilgili düşünceleriniz nedir?

KOSGEB hayallerimin gerçekleşmesinde bana yol ve umut oldu. Kurmuş olduğum Bhava markasının anlamı 'en mutlu an' demek ve global bir isim. Amacım dünyaya markamı duyurup ülkem, çocuklarım ve gelecek için bir katkı sağlamaktır.

Son olarak kadın girişimcilere tavsiyeleriniz neler olur? Özellikle kadınlara yönelik söyleyebileceğiniz bir fikir bir anekdot var mıdır?

Girişimci kadınlara tavsiyem; bıkmadan istikrarlı bir şekilde hayallerine sahip çıkıp çalışmaları gerektiğidir. Güç dışarıdan gelmiyor, güç aslında insanın içinde. Gücünün farkında olan çalışan, üreten kadınlar her zaman daha mutlu olacaktır.