KOSGEB, yurt dışından ithal edilen ürünleri Türkiye’de yerli ve milli imkânlarla üretecek olan KOBİ’lere 6 milyon liraya kadar destek verecek.

Sıkça Sorulan Sorular



Kategori Seçiniz

Sorular için lütfen aşağıdaki kutudan ilgili kategoriyi seçiniz


Arama Yapınız

Sorular için lütfen aşağıdaki kutuya ilgili kelime yazıp "enter" tuşuna basınız.

Başvuru için son tarih var mı?

Başvuru için son tarih olmamakla birlikte 2022 yılı İşletme Beyanı olan işletmeler başvuru yapabilecektir. Bu nedenle beyanlarının 31 Mart 2024 tarihine kadar onaylanmış olması hatırlatılmalıdır.

İşletmem 1 Ocak 2023 tarihinden önce kurulmuş olmasına rağmen KBS de başvuru yapmam engellenmekte ve hatalı görünmektedir. Ne yapmam lazım?

İşletme 1 Ocak 2023 sonrası kurulmuş bir işletme olarak görünüyorsa, işletme sahibi vefatı nedeniyle devir olan şahıs işletmesi dilekçe vermelidir. Dilekçe ekinde miras yolu ile kalan işletme bilgileri yer almalıdır.

Bakkal dükkanım var başvuru yapabilir miyim?

Başvuruda sektör kısıtlaması bulunmamaktadır. KOSGEB desteklerinden yararlanan tüm işletmeler başvuru yapabilir.

Acil Destek kredisi aldım. Bu destek programından yararlanabilir miyim?

Evet, destek programından yararlanma şartlarını sağlıyorsanız başvuru yapabilirsiniz.

Hasarlı adresim ev adresim. Bu destekten yararlanabilir miyim?

Destek işletmelere verilmekte olup işletmenin resmi kayıtlarda yer alan (Mersis, ESBİS, GİB kayıtlarında) adresinde hasar olması halinde başvuru yapabilir. Ev adresiniz iş adresiniz olarak da kayıtlı ise başvuru yapabilirsiniz.

Deprem nedeniyle işletmemi başka bir ile taşıdım. Destek alabilir miyim?

Destek programı maddi hasar nedeniyle oluşan ekonomik kaybın ilgili şehirdeki etkisini azaltmak üzere verilmektedir. Bu nedenle işletmenin aynı ilde faaliyetini sürdürmesi beklenmektedir. Hasarlı adresin olduğu ilde faaliyetiniz bulunmuyor ise destek programına başvuru yapamazsınız.

Başvuruyu nasıl yapabilirim?

Başvuru www.kosgeb.gov.tr adresinden KOSGEB e-hizmetleri başlığı altında yer alan Deprem Sonrası Mikro, Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin Canlanması Destek Programı seçilerek işletme sahibi ya da yetkilisince yapılmaktadır.

Başvuru yaptım ödeme ne zaman yapılacak?

Başvurunuz mevzuat çerçevesinde incelenerek şartların sağlanması halinde ilinizdeki KOSGEB müdürlüğü tarafından onaylanacaktır. Onay verildiğinde tarafınıza e-posta ile ve KOBİ Bilgi Sistemi (KBS) üzerinden bilgilendirme mesajı gönderilecektir. Bu mesaj sonrasında ödeme talep edebilirsiniz.

Bu destek hibe mi?

Hayır, destek tutarı 24 ay ödemesiz olmak üzere 3 taksitte faizsiz olarak iade alınacaktır. İşletmenizin, 24 ay boyunca kapanmaması gerekmektedir.

Ödeme talebi için belge isteniyor mu?

Ödeme talep formu KBS üzerinden oluşturulmaktadır. Ödeme talep formu oluşturmadan önce KBS’de borç taahhütnamesini oluşturmanız gerekmektedir. Münferit imza yetkilisi iseniz( işletme sahibi ya da yetkilisi) E- devlet üzerinden Başvuru yaptığınız ekranda borç taahhütnamesi işlemleri butonuna basarak bu destek programı için taahhütnamenizi vermeniz gerekmektedir.
Müşterek imza yetkilisi olan işletmenin sahibi ya da yetkilisi KOSGEB İl Müdürlüğüne müracaat etmelidir.

İşletmemin iki binası da hasarlı her ikisi için de destek alabilir miyim?

Hayır, destek programından bir defa ve bir adres için yararlanabilirsiniz.

İşletmemin şubesi üzerinden destek alabilir miyim?

İşletmenin resmi kayıtlarda yer alan şubesi ya da merkezi hasar durumu belgesindeki adresle aynı olmak üzere başvuru yapabilirsiniz. Başvurunun hasarlı adresin bulunduğu il müdürlüğüne yapılması gerekmektedir.

Adana ve Hatay ilinde faaliyet gösteriyorum. Başvurumu nereye yapmalıyım?

Her iki ildeki adresiniz de hasarlı ise hangi ildeki faaliyetinizi sürdürmek üzere taahhütte bulunmak isterseniz ilgili müdürlüğe kaydınızı geçirmek koşulu ile beyan ettiğiniz adresin ilindeki müdürlüğümüze başvuru yapabilirsiniz.

Hasar durum belgesindeki adresim hatalı ne yapmalıyım?

Başvuru formunu doldururken hasar durumu belgesindeki adres ile aynı adres olmadığını fark ettiyseniz hasar durumu belgesindeki adreste faaliyette olduğunuzu gösterir resmi bir yazının; Belediye, Vergi Dairesi ya da Valilikten alınarak başvuruya eklenmesi gerekmektedir.

Başvurum reddedilirse tekrar başvuru yapabilir miyim?

Evet, başvuru koşullarında yer alan hasar durumu belgesi eksikliği ya da adres hatası nedeniyle reddedilen başvurunuz için ilgili belgeleri temin ederek tekrar başvuru yapabilirsiniz.