DESTEK BAŞVURUSU:

Başvuru kriterlerini karşılayan mikro ve küçük işletmeler www.kosgeb.gov.tr adresindeki “E-Hizmetler” menüsünden “Mikro ve Küçük İşletmelere Hızlı Destek Programı Başvurusu” alt menüsünü seçerek online başvuru yapabilecektir. KOSGEB Veritabanına kayıtlı olmayan veya KOBİ Bilgi Beyannamesi güncel olmayan işletmeler, önce kayıt ve güncelleme işlemini yapmalıdır.

Online başvuru dışında KOSGEB’e belge teslim edilmeyecektir. Başvuru sistemine aşağıdaki belgelerin taranarak yüklenmesi gerekmektedir:

- Sadece ikinci bileşene yapılan başvurularda; işletmenin yenilikçi genç işletme kriterlerinden en az birini sağladığını gösteren belge (KBS’de kayıtlı projelere ilişkin alan otomatik doldurulmuşsa, belge eklenmesi zorunlu değildir)


Başvuru takvimi:

İşlem adımı

Tarih aralığı

İşletme başvurusu:

21 Haziran – 6 Ağustos 2021 saat 23:59 

KOSGEB ilk kontrol süreci:

21 Haziran – 11 Ağustos 2021

Varsa bildirilen eksik ve hataların işletme tarafından giderilebileceği son tarih:

18 Ağustos saat 23:59      

KOSGEB son kontrol süreci sonu:

23 Ağustos 2021

Desteklenebilecek işletmelerin belirlenmesi:

En geç; 26 Ağustos 2021

Sonucun bildirilmesi:

En geç; 27 Ağustos 2021                                      

 

*: KOSGEB başvuru takvimini güncelleme ve web sayfasında ilan etme hakkını saklı tutar.


BAŞVURULARIN DEĞERLENDİRİLMESİ SÜRECİ:

Birinci bileşene yapılan başvuruların sıralanması aşağıda belirtilen esaslara göre yapılacaktır:

- Mali kayıtlardaki net satış hasılatı tutarına göre; MKİ’lerin 2020 yılı net satış hasılatı tutarı, 2019 yılı net satış hasılatı tutarına bölünür ve 2020/2019 mukayese oranı bulunur.

- 2020/2019 mukayese oranı 1’den küçük veya eşit olmak kaydıyla; mukayese oranı en küçük olan MKİ’den başlayacak şekilde başvurular küçükten büyüğe doğru sıralanır.

İkinci bileşene yapılan başvuruların sıralanması, aşağıda belirtilen esaslara göre yapılacaktır:


- MKİ tarafından başvurunun KBS’de ilk onaylandığı zaman, başvuru zamanı olarak kaydedilir.  

- Başvuru zamanı en önce olan MKİ’den başlayacak şekilde başvurular ilk başvurudan son başvuruya doğru sıralanır.

Başvurular aşağıdaki esaslara göre değerlendirilecektir:

“Mevzuat” sekmesindeki “Destek Bütçesi Tablosu”nda belirtilen kota ve kontenjanlar ile sıralama dikkate alınarak her iki bileşene ilişkin bütçenin yeterli olduğu sayıda başvuru KOSGEB tarafından onaylanır.

Birinci bileşende artan bütçe olması durumunda, nakit oranı 0,2’den küçük olanların başvuruları, nakit oranı en düşükten büyüğe doğru sıralanır ve aynı bütçe payları ve oransal kontenjanlara göre destek onayı verilir.

Başvurunun ret veya onaylanmasına ilişkin bilgi, elektronik ortamda MKİ’ye bildirilir.

DESTEK ÖDEME SÜRECİ:

Başvuruların tamamlanmasının ardından kısa sürede değerlendirme ve onay işlemleri sonulandırılacak ve başvurusu onaylananlar için destek ödemeleri başlatılacaktır.

Destek ödemesine esas aylar, 2021 yılı Haziran, Temmuz ve Ağustos aylarıdır. Ödeme talebi, ilgili ay veya aylar tamamlandıktan sonra işletme tarafından www.kosgeb.gov.tr adresinde “E-Hizmetler” menüsünden “Ödeme Başvurularının Alınması” alt menüsü kullanılarak yapılabilecektir.

Not: 3 – 21 Mayıs 2021 döneminde başvuran ve başvurusu onaylanan işletmeler için ödemeye esas aylar 2021 Mart, Nisan Mayıs’tır.

Ödemeler, destek ödemesine esas 3 ay için 3 taksitte yapılacaktır. Her ödeme öncesinde, resmi kayıtlardan (GİB, SGK) işletmenin aktif olduğu ve ilgili destek ödemesine aydaki SGK 4A’lı çalışan sayısını 2020 Mart ayındaki seviyede muhafaza ediyor olduğu kontrol edilecektir.

Ödeme aşamasında yasal limitlerin üzerinde vadesi geçmiş ve tecil / taksitlendirilmemiş vergi ve sosyal güvenlik borcu olanlara destek ödenmeyecektir.

DESTEK GERİ ÖDEME SÜRECİ: 

Kullanılan destek, MKİ’ler tarafından 3 yılı ödemesiz dönemi takip eden 4’er aylık dönemlerde 6 eşit taksitte (toplam 5 yıl vade) geri ödenecektir.

Güncelleme Tarihi: 26 Nisan 2021