KOSGEB, yurt dışından ithal edilen ürünleri Türkiye’de yerli ve milli imkânlarla üretecek olan KOBİ’lere 6 milyon liraya kadar destek verecek.

44 Ülkede Bebekleri Giydiriyor

44 Ülkede Bebekleri Giydiriyor

Bebegen firması, ürettiği bebek ve çocuk tekstil ürünleriyle birlikte Bebehum markasıyla da bebek sütü üretiyor ve ürünlerini pek çok ülkeye ihraç ediyor

Yurt içi pazarda 81 ilde e-ticaret üzerinden müşterilerine hizmet sunan Bebegen firması, son 4 yılda ihracat yapmaya da başlayarak dış pazarda büyüme yönünde ilerlemeye devam ediyor. KOSGEB’den aldıkları desteklerin girişimcilik serüvenlerinde çok önemli bir yer aldığını söyleyen genç girişimci Ömer Gürler, başarı hikâyesini şu şekilde anlatıyor: 

Kısaca kendinizden bahseder misiniz?

Ereğli doğumluyum. İlk, orta ve lise hayatımı Ereğli’de tamamladım. 2004 yılında 19 Mayıs Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nden mezun oldum. 2005 yılı itibariyle iş hayatına başladım ve yaklaşık 10 yıl kadar büyük ölçekli ihracatçı bir firmada mali işler müdürü olarak görev yaptım. Ardından 2016 yılında KOSGEB desteğiyle kendi şirketimi kurdum. Gürler Global isimli firmamda Yönetim Kurulu Başkanı olarak çalışma hayatına devam ediyorum. Ar-Ge süreçleriyle birlikte KOSGEB’den destek ve güç alarak yeni marka ve projelerle daha da büyümeye devam ediyoruz.

İşletmenizin kuruluşundan bugüne kadar olan süreçlerini anlatır mısınız?

2016 yılında Bebegen adıyla KOSGEB’in Girişimcilik Destek Programıyla kurulan firmamız, e-ticaret ve mağazacılık alanında faaliyet gösteriyor. Ayrıca son 4 yılda ihracat yapmaya da başlayan firmamız artarak devam eden ihracatıyla birlikte pazarda büyümeye devam ediyor. 2022 yılında Ar-Ge ve İnovasyon Destek Programı’yla ikinci markamız olan Bebehum markasını hayata geçirmiş ve Ar-Ge projesini tamamlayarak ticari bir ürün ortaya çıkarmış bulunuyoruz. Devletimiz ve kurumlarımızın gücüyle KOSGEB öncülüğünde yatırım ve büyüme çalışmalarımız hızla devam ediyor.

Faaliyetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Bebegen markasıyla 0-16 yaş bebek ve çocuk tekstil ürünleri imalat ve ihracatı başta olmak üzere; e-ticaret, mağazacılık ve ihracat yapıyoruz. Bebehum markasıyla da bebek devam sütü aktif satışlarımız ve ihracatımız başlamıştır.

Yurt içi ve yurt dışı pazarlarınız nasıl? Satışlarınız hakkında bilgi verir misiniz?

Yurt içi pazarında 81 ilde e-ticaret ağımızla müşterilerimize ulaşıyoruz. Bayilik sistemimizle de farklı illerde bayilik görüşmelerimiz devam ediyor. Yurt dışı pazarlarımız ise Afrika ve Avrupa ülkeleri başta olmak üzere 2020 yılında 44 ülkeye ihracat yapan firmamızın 2022 yılında ihracatı yıllık bazda ciroya oranı yüzde 40’a kadar ulaştı. Hedefimiz, her sene ihracat yaptığımız ülke sayısını artırmak ve ihracat yapmadığımız ülke kalmamasıdır.

Devlet desteklerinden ne şekilde ve hangi kurumlardan faydalandınız?

Kuruluşumuzdan itibaren KOSGEB desteği ile ticari faaliyetine başlayan firmamız, bu destekler sayesinde güçlü bir şekilde büyümeye devam ediyor. Kamu, kurum ve kuruluşları, devlet bankaları ihracat destekleri, İhracatçılar Birliği, Eximbank ve Ticaret Bakanlığı gibi birçok kurumla devletimizin gücüyle büyümeye devam ediyoruz.

Almış olduğunuz KOSGEB destekleri nelerdir? Bu destekler işletmenize ne gibi katkılar sağladı?

Aldığımız destekler firmamızın kuruluş sürecinde büyük fayda sağladı. Süreçleri hızla aşmamıza ve daha hızlı ilerlememize yardımcı oldu.

KOSGEB’den; girişimcilik, nitelikli eleman, hızlı destek ve Ar-Ge desteği aldık. Şu an hazırlandığımız TEKNOYATIRIM Destek Programı’na başvuru çalışmalarımız devam ediyor.

Nitelikli İstihdam Desteği ile nitelikli personellerimizde artış yapabildik ve daha profesyonel bir ekibe kavuştuk. Hızlı Destek Programı ile ise pandemi sürecinde sıkıntılı ekonomik koşullarda devletimizden almış olduğumuz güç ve destekle yeni yatırımlarımızla ilave personeller istihdam etmeye başladık.

Ar-Ge desteği ile de yapmayı planladığımız katma değeri yüksek projelerimizi devletimizin kontrolünde geliştirmeyi başardık ve kurumsal olarak firmamıza daha da güç katmamıza imkân sağladı.

Türkiye, KOSGEB başta olmak üzere tüm kurumlarıyla ve destekleriyle gerçekten yurt içinde ve yurt dışında tüm firmalara çok ciddi desteler vererek yol açıyor. Devletimize tüm kurumlarıyla bize güç kattığı ve inandığı için teşekkürlerimi sunuyorum.

Gelecekteki yapacağınız projeleriniz hakkında kısaca bilgi verir misiniz? Bu projeler ile neyi amaçlıyorsunuz?

İlk Ar-Ge’sini tamamladığımız Bebehum bebek devam sütü ile hem gıda krizlerinin yaşandığı bu dönemde özellikle dışa bağımlılığı azaltmak hem de ülkemizin ihracatta büyümesine katkı sağlayacak ciddi bir ihracat kalemi olmasından dolayı da dünya pazarına bu ürünle açılarak büyüme hedeflerimizi gerçekleştirmeye devam ediyoruz. Bu projemizin Ar-Ge’si tamamladı ve üretime başladı. Hâlihazırda iç piyasada satılıyor. Bu ürünün ilk ihracatı da yapıldı ve ciddi manada birçok ülke ile görüşmelerimiz devam ediyor.

Başvurduğumuz TEKNOYATIRIM desteği ile de makine üretim parkurunu büyüterek ithalatı azaltacak şekilde Bebehum markasıyla bebek sütü, bebek devam sütü ve bebek mamasını üretmeyi planlıyoruz. Yıllık 100 milyon dolardan fazla ithalatı olan bir ürünü yerli üretime geçirmeyi planlıyoruz. Bu projemizin ithal ikameyi sağlayacağına ve ülkemizin cari açığına çok faydalı olacağına inanıyoruz. Bu anlamda özellikle bir vatandaş olarak bunun gururu ile canla başla ülkemiz için başta KOSGEB destekleriyle azimle çalışmaya devam ediyoruz. Ayrıca yeni bir Ar-Ge projemiz ile anne ve bebek kozmetik ürünleriyle ve yeni markalarımızla büyüme süreçlerimiz devam edecek. Yurt içi ve yurt dışı fuarlarla birlikte hızla büyümek istiyoruz.

Küçük işletmelere ve girişimcilere tavsiyelerinizi alabilir miyiz?

Küçük işletmeler, özellikle kuruluş aşamasında hedeflerini iyi belirlemeli ve planlamasını ona göre yapmalı. KOSGEB’in kuruluş aşamasında istediği yıllık büyüme planları ve hedefleri çok önemli. Proje yaparak ve buna inanarak ilerlemek ve ekonomik gelişmelere göre hızla kendilerini güncel tutmaları gerekiyor. Özellikle e-ticaret ve ihracatı artık her firmanın mutlaka yapması gerekir. Firmalarımız biraz cesaretli olmalı ve bu gelişen dünyadaki değişime ayak uydurmalı.